De toegevoegde waarde van een Pre-Sales consultant   Recently updated !


Vertrouwen winnen van klanten en samen succesvol zijn, daar sta ik voor! Als Pre-Sales consultant is het mijn missie om de klanten te laten ervaren wat onze toegevoegde waarde is. Klanten laten zien dat wat we verkopen ook waarmaken. Mijn naam is Berry Roemgens, al bijna 20 jaar werkzaam in de IT, van beheer tot consultancy, van architectuur tot Pre-Sales, een echte IT-duizendpoot dus.

Pre-Sales?

Wat houdt Pre-Sales precies in? Door de bank genomen behelst Pre-Sales alle technische en financiële activiteiten voorafgaand aan een getekende opdracht. Is nu duidelijk wat ik als Pre-Sales consultant precies doe? Het antwoord is natuurlijk nee! Anders was dit één van de kortste blogs allertijden, waardig voor een vermelding in de ‘Guinness World Records’ .

Generalist, geen specialist

Als Pre-Sales consultant verbreed ik dagelijks mijn IT kennis. Juist omdat ik veel verschillende klanten help met hun IT-infrastructuur, is het onmogelijk om me heel specialistisch te verdiepen in één specifiek onderwerp. Vanuit een helikopter oogpunt vertaal ik functionele requirements van de klant naar technische en betaalbare IT-oplossingen.

Bestaande klanten blij maken

Ik ben werkzaam binnen Managed Services organisaties. Mijn streven is om een IT infrastructuur te ontwerpen die aansluit bij de functionele wensen van de klant en de klant helpt zijn business doelstellingen te realiseren met IT als business enabler. IT innovatie is een van de belangrijke pijlers om onze klanten verder te hepen maar daarbij moet de innovatie een substantiële bijdrage leveren aan de business doelstellingen van de klant en de tevredenheid van de eindgebruikers. In samenwerking met onze klanten stel ik een business case op die rechtvaardigt of de investering in nieuwe technologie waarde toevoegt. Waarbij de waarde voor iedere klant een andere betekenis heeft. Waarde puur als kostenbesparing? Waarde voor het verbeteren van de eindgebruikers ervaring? Waarde in termen van kwaliteit? Kortom, het heeft niet altijd iets met geld te maken!

Met nieuwe klanten iedereen blij maken

Het vergroten van het Managed Services klantenbestand is ook één van mijn taken. Ik ben werkzaam als teamspeler in het Bid team en het beantwoorden van RFI/RFP tenders ten behoeve van vaak langdurige IT Outsourcing overeenkomsten. Tijdens een dergelijk traject neem ik de lead en werk samen met de architecten om de oplossing te bepalen. Maar denk ook aan de samenwerking met de projectmanagers om de onboarding en transformatie strategie te bepalen. Daarnaast zorg ik voor een marktconforme prijsstelling om een concurrerende aanbieding te doen. Als kers op de taart presenteer ik de aanbieding bij de klant door middel van een boeiende presentatie met hopelijk een positief resultaat: het winnen van de opdracht en het opzetten van een langdurig succesvol partnership!

Win-win, blije klant en collega’s, daar krijgt een IT-duizendpoot energie van!
Nieuwsgierig hoe ik toegevoegde waarde kan leveren aan jouw organisatie? Neem contact op.

Leave a comment

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.